Sitter stilla

Det är ett tag sedan senaste inlägget och en av anledningarna är att det har varit mycket på jobbet. En annan är att det inte händer så mycket av ekonomisk karaktär i mitt liv just nu. Det trillar in utdelningar i lagom takt och planen är att återinvestera vid månadsskiftet. Det är dock väldigt oroligt och det är inte omöjligt att jag försöker vänta ut en ytterligare nergång, något som jag tror är på gång. Läser i media att det är väldigt oroligt i Ukraina just nu och morgondagens börser lär ju få känna av detta. Förra veckan avslutades i klara röda siffror och jag är rädd för att även nästa vecka kommer dippa några procent. Jag har tidigare deklarerat att jag avser att placera långsiktigt så sett på en längre tidsperiod är det inga rörelser som påverkar så särskilt mycket men jag ser ju helst att det inte blir krig och jävelskap i världen. Jag tänkte summera utdelningarna när de är klara och det lär väl bli i slutet på maj på ett ungefär.

Märkta med:
Publicerat i Blandat

Lämna en kommentar